Followers

Tuesday, March 23, 2010

Coklat.

Assalamualaikum w.b.t

sedap x coklat diatas ni? sape mahu angkat tangan!

Siape suke makan coklat? Ramaikan yg suke. Huhu. Kenape ye korang suke makan coklat? Sebab rase dya yg sedapkan. Haha. Lebih2 lagi yg branded punyer. Lagilah gempak. Tapi,harga dya pon gempak gak. Macam coklat kat atas ni, coklat Ferrero Rosche. Seketul kecik tu jer dah bape ringgit dah. Rasenya kalo x clap, semangkuk yg macam kat atas ni dah berpuluh ringgit dah. Baek beli gule2 kopiko. Beribu2 dapat. Nak kate sedap,sedap gak kopiko ni.Haha. Tapi ferrero rosche ni memang sedap. Sekali makan,mahu lagi.Walaupun mahal,kualiti dya 8 stars! Haha.

Pernah x terfikir kenapa kite makan coklat? Suka suki je ke?Huhu. Myb,ramai dalam kalangan kite yg beranggapan coklat adalah tidak berkhasiat. Ramai yg menganggap coklat menyebabkan jerawat,menggemukkan dan tidak menyihatkan. Untuk pengetahuan semua,semua itu tidak benar! Malahan coklat sangat baik dalam pembentukan jadual diet seseorang. Anda mahu tahu sebabnya? Sila teruskan bacaan anda.

1. Coklat tidak menyebabkan pertumbuhan jerawat ye. Jerawat tumbuh disebabkan perubahan hormon dalam badan kita semasa kita meningkat dewasa. Malahan,kekurangan zat seperti iodin,zat besi turut menjadi punca kepada bermaharajalelanya jerawat diatas muke anda.

2. Coklat tidak menggemukkan ye. Kepada sesiapa yg ingin berdiet,adalah disarankan utk makan secara sederhana termasuk coklat. Gaya pemakanan itu mestilah diiringi dengan senaman. Kasi berpeluh sket n membakar kalori benda yg dimakan. Jenis makanan sebenarnya tidak mempengaruhi berat seseorang tapi kuantiti yg diambil menjadi puncenya. Oleh itu, jgn anggap coklat menambahkan berat badan anda. Tapi gaya pemakanan anda!

3. Coklat juga dapat membekalkan tenaga. x percaye? Cube makan sekeping coklat tanpa menjamah makanan lain. Anda akn berasa bertenaga walaupun x makan bnda2 berat seperti nasi dan roti. Selain itu,coklat juga amat sesuai diberikan kepada sesiapa yg pengsan.

Jadi, sudah tahu kelebihan coklat? Apa lagi marilah makan coklat. Jgn bimbang dengan kegemukan dan whatsoeva kerana semuanya palsu belaka!Haha. Tapi,kalau anda makan coklat macam nak telan sebuah gunung,memang sahlah alamatnyer anda mahu jadi ahli sumo.Ngee~

JOM MAKAN COKLAT!

Siapa mahu makan coklat? Sila angkat tangan anda setinggi2nyer.

p/s:hadiah coklat orang masih x diberi lagi.terlupa.super duper bz.haha 


Wasalam 

















7 comments:

aisyah. said...

waa..

coklat dlm gmbar uh fav ak..
haha~
sedap2..!!

khaliesah said...

coklat~
yummy~

sarah iman said...

coklat di gmbar favaourite gila !

kau jadi pakar pemakann ke?

haha

Leonhart said...

@aisya=memang sedap!seketul x cukup.haha.

@khales=yummy2!jom makan!

@sarah:memang pon.haha.
saje jadi duta coklat.haha

nawal said...

ferero roche tu x sedap

rase cam roka jeh

baek beli roka, sebijik seposen..

btol x?

Leonhart said...

haha.roka?
x leh blah.

aisyah. said...

xsme la nawal..!

hahaha~