Followers

Wednesday, August 25, 2010

Best

Salam

Apa khabar? Baik.Alhamdulillah.

Yahooo! P is mine!

Seperti apa yang dua mata anda lihat di tas ni, ianya huruf P dan huruf P ini sangat spesel. Lebih lagi,kepada manusia yang kempunan nak bawak motokar2 mereka secara halal di sisi undang2 Malaysia. Jadi, huruf P ini sangat penting! Ya,sangat penting. Kalau katakan kau pergi meronggeng bersama motokar kau,dan tanpa disangka encik bersut biru tua tetiba je menahan kau, kau secara otomatik akan mengeluarkan kad yang tertulis huruf P ni. Betapa pentingnya huruf P ni.  Itulah sebabnya,anatar hurf fevret aku adalah P. P yang ni,sangat banyak mendatangkan masam,manis,tawar ,masin mahupun kelat.

Ok,cukuplah berfalsampah. Diri ini bukannya Aristotke,mahupun Plato yang bisa menukilkan idea atau madah penuh indah. Cewah.Haha. Aku hanya manusia biasa. Yang selalu kelam kabut dalam urusan kehidupan.Ok.enough. Nak muntah plak aku bace. 
Btw,saya,Syaufiq Effendy sudah lulus ujian JPJ!

Alhamdulillah,perkataan paling wajar untuk meng"describe"kan feeling sekarang ni.Heheh

Ok,aku malas nak cerita macam mana aku lulus.  Coz, ramai orang yang x percaya aku lulus. Hatta cikgu yang ajar aku drive sekalipun. Ya,inilah hakikatnya. Tapi,sememangnya aku tak bagi rasuah kat pengawai JPJ tu. Giler ape! Haha. Rasuah haram la beb. Jadi,darah daging ko kalo kau amek rasuah tu. Lagipun,maa indiss fuluss.HEHE.
Fakta2 nombor aku dalam menghadapi JPJ test ni:

1. Nombor giliran aku.Cuak beb. First person to be test. Ape pun, lulus.Alhamdulillah. I'm born to be the first kot. ;p

Aku tido pukul satu.

2. 2 kali percubaan aku sebelum berjaya melepasi kawasan berbukit. First time, kereta ter" gostan" ke belakang. Pengawai JPJ yang baik hati tu,soh ulang seklai lagi.Memang terbaik ah!

2. Nombor 2 juga bersangkut paut dengan laluan jalan raya yang diuji.Hehe. Dah hafal giler kot laluan tu.

10. Sepuluh kali aku belajar drive secara formal.Paling banyak kot kat pusat memandu tu. Pemegang rekod

9. Test aku bermula pada pukul 9 pagi.

Ok,actually banyak lagi yang berkaitan. Tapi,lupalah. Eksaited sangat kot.hahaha.

Btw, kejayaan lulus JPJ ni bukan usaha aku sorang. Ramai yang menyokong. Cewah. Maybelline-Terasa diriku begitu berharga. Huhu.
 Wan Fikry Hizry- Teman aku revise segala aspek teknikal malam sebelum test. Memang terbaik. Daripada sekecik2 aspek sehinggalah kepada situasi kereta masuk longkang.

Meiji/Hazzyah- Beritahu ayat pengasih,nak kasi lembut hati pengawai JPJ tu. Alhamdulillah,memag berkesan. Pengawai JPJ sangat baik hati pada hari ini

Ahmad Zaim- Turut beritahu ayat pengasih tu. Tqvm!

Nurul Farahain,Nu Naiemah Mohammad,Ainun Mardhiyah Salleh,Mieza Abu Bakar, Ahmad Azri, Annis Nadia dan Saidatul Husna.

Memebri kata2 semangat,soh tenangkan diri,jangan cuak. Mereka memanmg terbaik!

Encik Said- Cikgu drive yang sanagt berdedikasi,mengajar samapi tensen dengan aku.

my parents- percaya dengan kemampuan anak mereka untuk lulus.

And the more important, thanks to Allah coz beri nikmat untuk lulus. Tanpa keredhaan-Nya,mana mungkin nak luluskan? Betul kan kan?

Thanks.

p/s: boleh bawak kereta tanpa sebarang rasa takut dikejar polis.heheh

No comments: