Followers

Sunday, January 23, 2011

Don't Judge Book By It's Cover





"Don't judge book by its cover"

Ayat yang selalu sangat kita dengar.

Tapi, sejauh mana aplikasinya dalam hidup kita?

Kita selalu menilai orang berdasarkan luaran dia.

Yup, yang menulis ini pun terasa.

Luar tak elok, tak semestinya dalam tak elok juga kan?

Mana tahu yang dalam itu seribu kali lebih baik kan?

Tapi, aku percaya yang seseorang itu perlu baik luar dan dalamnya.

Baru seimbang .

Luar baik, dalam busuk = Hampeh!

Luar busuk, dalam baik= Bagus!

Luar baik, dalam baik= Terbaik!

Kita nilai diri kita sendiri terlebih dahulu sebelum hendak menilai orang lain.

Kalau gebang je lebih, nampak sangatlah diri kita ini tersangatlah hampeh!

Ok, pergi ambil cermin dan pandang muka  kau semua.

Tanya satu persatu diri kita ini

Kau selalu kata orang nakal dan tak baik, tapi adakah kau baik sangat-sangat?

Kau selalu kutuk orang, tapi adakah kau itu mulia sangat?

Haih.

Lebih baik nilai diri sendiri dulu, daripada sibuk-sibuk nilai diri orang lain.

*

Trivia:

1) Satu lagi lecture, Thorax akan habis.

2) Nerve and Muscle habis sudah.

3) Sudah beberapa hari, asyik sarapan spageti je. T.T

4) Yuhuuu~ Banyak gila nak revise!

5) Pwtc.

6) Kena fikir elok-elok. Bukannya ikut nafsu. Mampukah aku?

7) Tengah fikir ayat nak minta duit belanja daripada ibu. Hehe.

8) Saya suka jadi sibuk.

9) Kurus? Definetely.

10) Tata~

Ok, sudah.

p/s: Eh kau.Kalau kau baca p/s ini, sila emai kat aku password dia. Cuti ni aku nak reactivate sekejap. Hehe

No comments: