Followers

Thursday, June 23, 2011

Ketika Ini

Bismillah.

Tinggal dua paper sahaja lagi dan peperiksaan akhir tahun satu perubatan Universiti Zagazig akan berakhir. Fuh, lega ! Tapi apabila memikirkan subjek yang telah dijawab, seakan rasa tertekan juga. -.-

Yes, I'm not answered too well and too perfect for each papers. Quite tension when remembered it back.


Sometimes, I feel that it's too hard to get Mumtaz with my recent performance now. :(

Say bye bye to Mumtaz (?)

No ! I'll not give up too early !



Aku masih ada Histology untuk dijawab. Sangat berharap dapat skor sebaiknya. Sangat berharap performances masa exam subchapter dapat diteruskan. InsyaAllah.

Tawakal dan konsistensi doa kepada Allah sangat perlu ketika ini. Hanya Dia yang mampu menolong ketika ini.

Tak lupa juga, tidak boleh rasa terlalu yakin sangat. Kadang-kadang, ini adalah masalah manusia yang bernama Syaufiq Effendy. Over high self esteem !

Contoh paling senang ialah semasa spm. Aku terlalu yakin selepasa menjawab exam dan aku mengaku time itu konsistensi aku untuk bertawakal agak kurang. -.-

Hasilnya Allah tunjukkan time result. Tak dapat straight A dan dapat satu B. Wuu~

Jadinya, tidak boleh mengulang kesilapan yang sama kali ini. Konsistensi dalam memohon harap kepada Allah perlu dipertingkatkan .

Aku tak mahu aku seorang sahaja dapat mumtaz, aku mahu semua dapat mumtaz . InsyaAllah.

Aku bukanlah rajin study pun. Kat rumah aku, aku lah yang paling malas tau dak (?) -.-

Tapi itulah cara study aku. I'm not comfortable when peoples criticic  my way of study. Really hate it !


Aku just harap usaha aku untuk tolong rakan rakan cari soalan spot, fotostat notes dan lain-lain dibalas dengan kemudahan menjawab exam dan mumtaz dalam final exam. Itu pun dah cukup.

"Ya Allah, tuhanku. Kau tolonglah hamba-Mu yang lemah ini "

Ok lah, habis sudah merapu.

No comments: