Followers

Friday, July 1, 2011

Histo

Bismillah.

Histology Written- Done (!)

Puteri Gunung Ledang, idaman hati,
Walaupun agak mustahil sekali,
Berlalu sudah,tanpa perlu memikirkannya lagi,
Histology written kini menjadi tulisan diari.


Alhamdulillah, peperiksaan bertulisHistology sudah pun tamat. Apa macam (?)

Kan aku dah kata, Histology is a silence killer. Dah memang tahu dah Histology itu susah. Nasib baik aku dah mind set awal yang Histology memang soalan-soalan dia boleh membunuh.

Eh, aku takdalah dapat jawab semua. Serius, banyak hentam. Tapi aku bersyukur sangat sangat sebab tak stuck time menjawab. Alhamdulillah. Dapat kertas soalan je dah boleh terus jawab. :)

1) Basal specialization- ok.

2) CT cells and mast cell- ok

3) a) cartilage cells- 50-50  b)Haversian System- 50-50

4) a) Neutrophils- ok  b) Nerve Fiber- ok la kot.

5) Sarcomere- Ok. Hentam la juga

6) a) Artery- soalan aku paling tak tahu dan aku hentam sebab aku tak baca. xp

b) Lymphoid Nodules- ok. Dah jangka benda ni keluar.

MCQ- Seperuh dapat jawab, separuh main jawab je. Betul atau salah (?) Wallahualam.

Btw, aku terlupa tulis set MCQ kat kertas jawapan.The heck -.-'

Apapun, bertawakal dan berdoa sahaja yang termampu setakat ini. :)

Ok ,mahu mula risau untuk keputusan exam. Apabila memikirkan tentang result, arghhhh !

Takpalah, Allah tahu mana yang terbaik. InsyaAllah.

Dan aku rasa aku memang perlu risau dan jangan berasa yakin.Sebab (?)

Sejarah telah membuktikan bilamana seorang manusia bernama Syaufiq Effendy terlalu yakin, dia akan rasa kecewa sangat-sangat.

Jadi, mari rasa bimbang.

.
.
.

Hoi, exam belum habislah ! Oral Histo dan English.

2 comments:

kuti.kura said...

wow..besnye dpt jwb..

Dr. Syaef said...

mana ada. dah check , banyak salah T.T