Followers

Sunday, July 24, 2011

Kawan

Bismillah.

Sudah lama tak tulis di blog. Berminggu-minggu sudah. Cuti la katakan. (Cuti la sangat !)

*
Kawan

Serius cakap yang aku tak punya banyak kawan. Mungkin sebab aku bukan jenis yang peramah sangat rasanya. Aku rasa aku boleh kira dengan jari jumlah kawan-kawan yang menepati definisi sebenar kawan.

Semasa sekolah rendah, aku suka disisihkan. Okay, ini cerita betul. Kadang-kadang lebih suka buat kerja sendiri. Pernah tak cikgu-cikgu minta kau tulis siapa kawan baik kau dalam kelas? Aku sangatlah berharap jika ada sesiapa yang menulis nama aku. Tetapi tiada. Sedihlah juga kan.

Kadang-kadang, aku memang bersikap paranoid terhadap orang lain. Mungkin disebabkan persekitaran kot?
Aku malas untuk  mengakuinya tetapi kena bersikap jujur juga kadangkala. Orang lain selalu menggunakan diri aku untuk kepentingan diri mereka sendiri.

"Kawan gembira mudah dicari, kawan menangis susah dijumpai"


Aku memang telah merasakan kebenaran peribahasa ini. Apabila aku dalam keadaan senang, ramai je yang ada. Tapi, apabila aku ada masalah ? Ok, jangan salah faham dengan aku. Ada sahaja kawan-kawan yang prihatin. Tetapi jumlah mereka sedikit sangat.

Tapi, membesar dalam keadaan seperti ini yang telah banyak mematangkan diri aku.  Terima kasih kepada kawan-kawan "ketika gembira" saya.

Anda memang telah banyak membantu saya !

1 comment:

marshaPetrelli said...

sooooo trueee syaufiq..
o_____________o