Followers

Tuesday, July 26, 2011

Result

Bismillah.

Alhamdulillah. Result exam sudahpun dikeluarkan. Mungkin tak dapat Mumtaz seperti yang diidamkan, tapi aku bersyukur kerana masih bernasib baik daripada sesetengah orang yang lain.

(Even aku rasa aku agak sedih juga sebab tak dapat mumtaz. Hehe)

Mungkin aku tengah bergembira dengan keputusan aku ini. Tetapi, ada kawan-kawan aku yang kurang berjaya. Kadang-kadang, rasa sedih itu tiba-tiba datang. Aku tahu bagaimana perasaan "gagal" tu camna.

Tak lupa juga, kita dah usaha bagai nak rak tapi hasilnya tetap tak seperti yang kita harapkan. Rasa tidak adil bukan (?) Orang yang belajar lebih kurang sahaja tetapi dia dapat result yang gempak. Rasa sangat tidak adil.

Sakit ! Bukan sakit fizikal tapi sakit di bahagian hati.

Pernah tak kau terfikir apa perasaan kau melihat kawan-kawan kau berjaya tetapi diri kau kurang berjaya (?)

Mesti rasa cemburu yang amatkan (?)

Itulah yang mereka (kurang berjaya) ini rasakan. Sakit, cemburu dan semuanya.

Kepada mereka yang berjaya, tahniah dan teruskan usaha. Tak semestinya mumtaz dan jayyid jiddan tahun ini, mumtaz dan jayyid jiddan juga tahun depan. Tak lupa juga, hormati rakan-rakan yang kurang berjaya itu. Mereka tidak dikurniakan rezeki yang lebih baik sahaja berbanding kita.

Kepada yang kurang berjaya, ini bukan pengakhirannya. Ini cuma satu halangan kecil dalam kehidupan. Bangun kembali dan terus maju ke hadapan okay (?)

Ingatlah, manusia merancang tetapi sesungguhnya Allah juga sebaik-baik perancang .

No comments: