Followers

Sunday, July 15, 2012

Sepintas Lalu Result

Salam alaik.

Akhirnya, result pun keluar jua. Alhamdulillah apa pun walaupun apa pun. Tahun ini hanya termampu dapat Jayyid sahaja. Jauh larinya daripada target. 

Jadi, apa puncanya boleh tergelincir ke Jayyid?

1) Format soalan bertukar. Jadinya, mengalami question's shock.

2) Gap masa yang pendek.

3) Tiada muqoror tahun ini

Dan, banyak banyak lagi faktornya...

Tetapi, sebenarnya, aku dan mungkin kita semua juga sering terlupa yang faktor paling utama iaitu DIRI SENDIRI.

Yup, kita selalu mencari alasan atas kegagalan dan kesilapan kita. Tetapi susah sekali kita menyalahkan diri kita sendiri. Yup, memang itu akui la berlakunya terhadap diri aku.

Jika diimbas kembali setahun yang dah berlalu ini tahap kerajinan dan nerd aku tak seperti first year. So, formulanya mudah sahaja lah, kalau kurang usahanya, kurang bestlah resultnya.

Apapun, majoritinya silap sendiri lah kan? 

Takpelah, anyway benda dah lepas. So kena step forward.

InsyaAllah, tahun depan kena mula lepaskan apa yang perlu, dan kena letak tepi  jauh jauh apa yang tak perlu.

Syaufiq Nerd.

1 comment:

Hikaru Yui said...

untuk aku... berdasarkan tahap aku masa exam tu.. kalau dapat jayyid ni dah kira hebat sgt =p