Followers

Saturday, April 19, 2014

Family Siswa AQ Zagazig 2014





Salam Alaik.

*

Alhamdulillah, hampir 3 tahun sudah terlibat dengan organisasi Siswa AQ Zagazig sejak dari tahun 2011 lagi. Bermula dengan jawatan Exco Akademik, kemudian naik pangkat menjadi Setiausaha dan sekarang diberikan amanah sebagai Ketua Siswa/Pengerusi. 

Banyak benda dipelajari sepanjang terlibat dengan Siswa AQ Zagazig. Mahu atau tidak, Siswa AQ telah menyediakan medan latihan untuk memperbaiki diri menjadi lebih baik. Jika diimbas kembali, jika dahulu seorang yang mudah marah dan hanya mahukan pendapatnya diterima tetapi sekarang Alhamdulillah, sudah semakin sabar dan tenang serta boleh menerima pendapat orang lain.

Itulah seronoknya berorganisasi dan berinteraksi dengan orang yang pelbagai latar belakang dalam satu organisasi. Kita boleh mengenal orang dan saling melengkapi satu sama lain bagi menghasilkan sesuatu yang berkualiti. Sepanjang 3 tahun bersama Siswa AQ, pelbagai ragam manusia dapat dilihat dan semuanya memberi pelajaran yang berguna kepada diri.
Cerita terlibat dengan Siswa AQ bermula pada Julai 2011. Ketika itu, Fitri datang ke rumah bagi menawarkan jawatan Exco Ekonomi. Tetapi entah bagaimana, ketika itu laju sahaja meminta kepada Fitri agar ditawarkan jawatan Exco Akademik.

(Yup. Dahulu memang gila jawatan sedikit. Haha)

Seterusnya bak orang Inggeris kata

"The rest is history"

Alhamdulillah.

Sekalipun tidak pernah menyesal terlibat dengan Siswa AQ. Malahan sangat bersyukur diberikan peluang oleh Allah untuk terlibat dengan Siswa AQ. Walaupun pada awalnya, memang sangat berhajat untuk menjadi Exco PCZ.

"Manusia merancang, Allah jua merancang. Maka, Allah jualah sebaik baik perancang"
*

Muhasabah sesama Exco.

 
Muhasabah terhadap diri.




Sejujurnya ramai yang lagi hebat daripada diri ini. Mereka semua mempunyai kelebihan masing masing yang diri ini tidak ada. Jika dibandingkan dengan diri ini, rasa kerdil sangat. InsyaAllah segala teguran yang ditulis dalam kertas itu akan diambil dan dibaiki. 


Manusia kan boleh berevolusi menjadi lebih baik.

Kan?

Cuma kena sentiasa berlapang dada dan terbuka dalam menerima nasihat dan teguran orang. Kadang kadang, diri kita sendiri tidak tahu apa yang kita kurang. Itulah pentingnya kawan. Merekalah yang mampu melihat apa yang disebalik cerminan diri kita.

*

Family Siswa AQ Zagazig 2014.

(SYAUFIQ- KUWE- IRA-SHASHA-FAIZ-  FAYYAD- NURUL- 
SUHAIB- FARHANAH- HARIZ- IRHAM- IMAD- AHYA- AFIQ- FIFAH- ZAHIN- YA)
*
 Ohana means family.

Family means nobody gets left behind or forgotten.

Memories never fade.

Although, the body are not together but the soul do.

Thank you.

For the sweet, sour, bitter and others.

Till last breath of life, sure

I'll remember this.

That's my promise.

:)

*

The End






1 comment:

the cerebro said...

Good luck! nampak semua ajk mcm 'gila2' jugak tu.